20/12/2005
STIPENDIJA – Univerzitet ”George Manson” – Stipendija Instituta humanističkih nauka
Univerzitetu ”George Manson” dodjeljuje stipendije u iznosu od $12,000 za studente koji još pohađaju nastavu i za diplomirane studente. Prošle, 2004. godine, Institut je dodijelio 120 stipendija istaknutim studentima koji su kroz svoje akademske radove istraživali principe i uvođenje prava u slobodnom društvu.
Potrebna dokumantacija:
Fakultetski prepis / kopija diplome
Dopis rezultata o diplomskom testu ili sposobnosti iz oblasti prava
Najmanje dvije preporuke (do 30 stranica)
uplatnica u iznosu $25,00 za aplikaciju (nepovratnan novac)
Rok za prijavu: 31. decembar 2005.
Više informacija i materijal za aplikaciju može se naći na web stranici: www.theihs.org
ili na adresi:
Institute for Human Studies
George Manson University
3301 N.Fairfax Dr., Ste. 440
Arlington VA 22201
E-mail: [email protected]
14/10/2005
STIPENDIJE MINISTARSTVA VANJSKIH POSLOVA ITALIJE ZA STUDENTE IZ ZEMALJA U RAZVOJU
Ambasada Republike Italije informiše o mogućnosti da državljani Bosne i Hercegovine apliciraju za stipendiju za stjecanje magistarskog zvanja
„SUSTAINABLE DEVELOPMENT OF AGRICULTURAL AND RURAL AREAS IN
THE ADRIATIC-IONIAN BASIN“
Stipendija je namijenjena za 15 polaznika iz različitih zemalja i obuhvata sve troškove boravka, školarine i prijevoza.
Za prijavu je potrebno dostaviti:
Curriculum Vitae- životopis na engleskom jeziku s detaljnim opisom aktivnosti na tekučim poslovima
Domanda di borsa di studio
Certifikat engleskog jezika
dva pisma preporuke od strane univerzitetskih profesora
fotokopija pasoša-putovnice
Dichiarazione di valore (može se dobiti u Ambasadi)
Rok za prijavu je 30. novembar 2005.
Prijave se mogu dostaviti na sljedeće načine:
poštom na adresu: Cooperazione Italiana – Unita Tecnica Locale, Čekaluša 51, 71000 Sarajevo
faksom na broj: (033) 667227
elektronskom poštom na adresu: [email protected]
Telefon za informacije u Ambasadi je 258-690 i 208 415.
25/10/2005
Općina Ilidža obezbijedila stipendije
Učenicima po 50, a studentima po 100 KM
U ovoj školskoj godini Općina Ilidža stipendiraće 40 učenika srednjih škola i 54 studenta sa ovog područja.
Na konkurs, koji jeobjavljen 20. oktobra ove godine, mogu se prijaviti redovni učenici srednjih škola i redovni studenti koji imaju prebivalište na području Ilidže. Redovni učenici prvih razreda srednje škole mogu konkurisati ako su u svih osam razreda osnovnog obrazovanja imali prosječnu ocjenu pet. Pravo učešća imaju učenici koji su u prethodnoj školskoj godini ostvarili prosječnu ocjenu pet i primjerno vladanje, te redovni studenti tehničkih fakulteta, Medicinskog i srodnih fakulteta (Stomatološki, Farmaceutski i Veterinarski) i Filozofski fakultet – Odsjek germanistike i anglistike sa prosjekom ocjena najmanje 7,5. Aplicirati mogu i studenti ostalih fakulteta sa prosjekom ocjena najmanje osam, ukoliko nisu obnovili godinu.
Stipendije će se dodjeljivati za tekuću školsku godinu. U narednih devet mjeseci isplačivaće se za učenike po 50, a za studente 100 KM. Rok za podnošenje prijava je 15 dana. Učenici i studenti mogu dodatne informacije mogu dobiti u Službi za obrazovanje, kulturu sport i informisanje, Mala aleja 40, ili putem telefona 638-906 ili 622-483,lokal 113,saopćeno je iz Općine Ilidža.
Izvor: “Oslobođenje” 25.10.2005.
19/10/2005
Fondacije Konrad Adenauer
Stipendije
15 stipendija u 2005./2006.
za studente 3. godine prava, ekonomije i politologije
Uslovi za dodjelu stipendije
redovan studij na trećoj godini u akademskoj 2005./2006. godini na nekom univerziteta u BiH (pravo, ekonomija, čista politologija)
aktivan politički ili društveni angažman ili angažman u socijalnoj oblasti, interes i zalaganje za izgradnju civilnog društva
prosjek ocjena najmanje 8,00 (3,5 za studente Sveučilišta u Mostaru)
državljanstvo Bosne i Hercegovine
da kandidat istovremeno ne prima stipendiju neke druge institucije
Potrebna dokumentacija
ispunjen formular Fondacije Konrad Adenauer
motivaciono pismo (1 stranica)
biografija/životopis
ovjerena kopija indeksa (prva strana, upis u treću godinu i ocjene)
ovjerena kopija lične karte ili pasoša
najmanje dvije preporuke (barem jedna od nadležnih profesora)
potvrda o društvenom angažmanu
1 fotografija
eventualno i ostala relevantna dokumenta
Aplikacije sa kompletnom dokumentacijom dostaviti na adresu:
Fondacija Konrad Adenauer
Čobanija 6
71000 Sarajevo
do 25. novembra/studenog 2005
Formulare za prijavu moguće je dobiti u Uredu Fondacije, faxom ili mailom
(upiti na: [email protected] ), te na web-stranici Fondacije: www.kas-sarajevo.com.
Molimo Vas da u motivacionom pismu na jednoj stranici predstavite sebe kao odgovarajućeg kandidata za stipendiju Fondacije.
Nepotpune i neblagovremene prijave neće se uzimati u razmatranje.
Stipendiranje će uslijediti u obliku mjesečnih novčanih stipendija visine 250 KM.
14/10/2005
SCHOLARSHIPS 2006-2007
OSI/FCO Chevening/Cambridge University Scholarships
Further details and application forms are available from:
Students resource center SRCe
Univerzitetski kampus Sarajevo
Zmaja od Bosne 8
Tel: 033/206-048
Email: [email protected]
www.srce.ba
14/10/2005
Stipendije
Fondacije Konrad Adenauer
2005./2006.
15 stipendija za studente 3. godine prava, ekonomije i politologije
Više informacija na www.kas-sarajevo.com
11/10/2005
DAAD-Stipendien/ Scholarships 2006/07
Deutscher Akademischer Austauschdienst/ German Academic Exchange Service
Forschungsstipendien / Research Grants
für Doktoranden und Nachwuchswissenschaftler/
for Doctoral candidates and Young Academics and Scientists
Studienstipendien/ Study Scholarships
für Graduierte aller wissenschaftlichen Fächer (www.hochschulkompass.de)
for Graduates of All Disciplines (www.higher-education-compass.hrk.de)
Wiedereinladungen/ Re-invitation Programme
für ehemalige Stipendiaten/ for Former Scholarship Holders
Stipendien zum Besuch von Hochschulsommerkursen/
(www.daad.de/sommerkurse)
University Summer Course Grants (www.summerschools-in-germany.de)
für fortgeschrittene Studierende/ for Advanced Students
Stipendien zum Besuch von Intensivsprachkursen in Deutschland/
Grants for Intensive Language Courses in Germany
für fortgeschrittene Studierende/ for Advanced Students
Sonderprogramm ERP-Jahresstipendien/ ERP One-year Scholarships
für Studierende der Wirtschaftswissenschaften/
for Students of Economics and Business Administration
Mummert-Stipendien / Mummert-Scholarships
für hochqualifizierten Management-Nachwuchs/
for highly-qualified future managers
Weitere Informationen/ Further information:
www.daad.de/stipendien
Bewerbungsunterlagen/ Application forms: www.daad.de/de/form
Christian Koller (DAAD-Lektor)
Filozofski Fakultet Sarajevo
Odsjek za Germanistiku, soba 245
Franje Rackog 1, 71000 Sarajevo
E-Mail: [email protected]
Heiko Nauth (DAAD-Lektor)
Filozofski Fakultet Banja Luka
Odsjek Germanistika
Bana Lazarevica 1, 78000 Banja Luka
E-Mail: [email protected]
Bewerbungsschluss für Antragsteller/ Deadline for applicants: 11. November 2005
10/10/2005
PREZENTACIJA
Njemačke stipendije2005./2006.
Prezentacije programa stipendiranja:
Fondacija Konrad Adenauer
Fondacija Heinrich Böll
Fondacija Friedrich Ebert
DAAD
StipendijeDFG, Planck i Humboldt
Programi Fondacije Robert Bosch
Programi Goethe-Instituta
Univerzitet Sarajevo
Univerzitet Istočno Sarajevo
Univerzitet Bihać
Univerzitet “Džemal Bijedić” Mostar
Sveučilište Mostar
Univerzitet Zenica
Univerzitet Tuzla
Univerzitet Banja Luka 17.10.2005.
17.10.2005.
19.10.2005.
25.10.2005.
25.20.2005.
27.10.2005.
31.10.2005.
01.11.2005.
PREZENTACIJA
Njemačke stipendije 2005./2006.
Univerzitet Sarajevo
Rektorat / Sala Senata
17.10.2005. 10:00 –12:00 h
PROGRAM
10:00 h
Kratki film “Study in Germany”
Prezentacije programa stipendiranja:
Fondacija Konrad Adenauer
Fondacija Heinrich Böll
Fondacija Friedrich Ebert
DAAD
StipendijeDFG, Planck i Humboldt
Programi Fondacije Robert Bosch
Programi Goethe-Instituta
Pitanja u plenumu
11:30 h Mogućnost za pojedinačne razgovore i savjetovanje
PREZENTACIJA
Njemačke stipendije 2005./2006.
Univerzitet Istočno Sarajevo
Filozofski fakultet Pale, sala 102
17.10.2005. 14:30 –17:00 h
PROGRAM
14:30 h
Kratki film “Study in Germany”
Prezentacije programa stipendiranja:
Fondacija Konrad Adenauer
Fondacija Heinrich Böll
Fondacija Friedrich Ebert
DAAD
StipendijeDFG, Planck i Humboldt
Programi Fondacije Robert Bosch
Programi Goethe-Instituta
Pitanja u plenumu
16:00 h Mogućnost za pojedinačne razgovore i savjetovanje
Jezici prezentacija: jezici Bosne i Hercegovine (prezentacije Fondacija Konrad Adenauer, Heinrich Böll i Friedrich Ebert, teGoethe-Instituta), engleski (“Study in Germany”, DAAD, DFG, Planck i Humboldt stipendije), njemački (programi Fondacije Robert Boschi Goethe-Instituta)
27/09/2005
Društvo sa ograničenom odgovornošču – ¨Mittal Steel Zenica¨, raspisuje
KONKURS
za dodjelu stipendije
I
Društvo sa ograničenom odgovornošću ¨Mittal – Steel Zenica¨ u školskoj 2005/2006. godini dodijeliti će tri stipendije studentima 3. i 4. godine Elektrotehničkog fakulteta.
II
Pravo na dodjelu stipendije imaju studenti koji se nalaze na redovnom školovanju na Elektrotehničkom fakultetu, a prednost će imati studenti sa boljim prosjekom ocjena.
III
Prijave na konkurs sa potrebnom dokumentacijom treba dostaviti na sljedeću adresu:
Društvo sa ograničenom odgovornošću
¨Mittal Steel Zenica¨
Sekcija za kadrove i administraciju
Ulica Bulevar Kralja Tvrtka I broj 17
72000 Zenica
IV
Konkurs ostaje otvoren 15 dana od dana objavljivanja.
Izvor:¨Dnevni avaz¨, 27.09.2005.
14/07/2005
Promocija Fulbrightovih stipendija
Za mlade naučnike i fakultetske profesore
Junior Faculty Development program stipendije su namijenjene mlađem predavačkom kadru i asistentima na fakultetima
Oko pet Fulbrightovih stipendija dobiće mladi naučnici i univerzitetski profesori iz BiH za narednu akademsku godinu 2006-2007, rečeno je na jučerašnjoj prezentaciji ovih programa i profesionalnih stipendija, koja je održana u Rektoratu Univerziteta BiH. Prezentaciji su prisustvovali Janet McCallister, koordinator za akademske razmjene pri Američkoj ambasadi u Sarajevu, Elizabeta Delalić, savjetnik za kulturu i obrazovanje u Američkoj ambasadi, te dekani i prodekani visokoškolskih ustanova i pridruženih članica Univerziteta u Sarajevu.
¨Kao što je to slučaj svake godine, počevši od 1997/98. godine, kada su Fulbrightovi programi po prvi put uvedeni u BiH, i ove godine prezentiraćemo četiri programa koje u potpunosti finansira Američka vlada. To je Fulbright Visiting Scholar Program koji je namjenjen profesorima univerziteta, zatim Fulbright Student Program za nastavni kadar koji trenutno radi na izradi magistarskog ili doktorskog rada u smislu sticanja diplome po povratku u BiH, te Hurbert H. Humphry Felowship, koji se odnosi na profesionalce, u jednoj 16-17 studijskih disciplina. Samo za kandidate Humphry stipendije postoje ograničenja u starosnoj dobi. oni koji apliciraju za ovu stipendiju treba da imaju pet godina radnog iskustva i ne mogu biti mlađi od 25 godina¨, kazala je koordinatorica McCallister i naglasila da četvrti program Junior Faculty Development Program najavljuje premijerno, te da će zvanično biti objavljen tek krajem ljeta:
¨Ove stipendije su namijenjene mlađem predavačkom kadru i asistentima, a podrazumjevaju šestomjesečni studij i rad u SAD. Pretpostavljamo da će finalista koji bude aplicirao za ovu stipendiju otputovati u januaru 2006. godine. Sve dodatne informacije o novom, ali i starim programima, zainteresovani mogu pronaći na web-stranici Američke ambasade¨.
Ovisno o sredstvima koja dobiju od Američke vlade, istakla je Janet McCallister, toliko će i biti Fulbrightovih stipendista. Iz BiH u posljednjih pet godina u Ameriku je na doškolovavanje odolazilo po pet stipendista, pa je pretpostavka da će tako biti i u narednoj akademskoj godini. Jedino je za sada poznato da će ove godine dva kandidata (umjesto do sada jednog) dobiti Humphry stipendiju.
¨Sve programe akademskih razmjena finansira Vlada SAD. Kandidati koji apliciraju i pobijede na natječaju za Fulbrightov program biće obezbjeđena povratna avionska karta, mjesečni troškovi za život u Americi, novac za kupovinu knjiga, te novac za učešće na konferencijama koje se odrzavaju za vrijeme njihovog boravka u SAD. Program ne mora da traje 10 mjeseci, koliko traje akademska godina, nego i četiri mjeseca¨, rekla je na kraju Elizebeta Delalić.
Mr. SEKULIĆ
Izvor: ¨Oslobođenje¨, 13.07.2005.
04/05/2005
Sipendije za postdiplomske studije na univerzitetima u Evropi u akademskoj 2005-06 godini
Evropska komisija u okviru programa stipendiranja uposlenih u javnoj administraciji „PASS –Public Administration Scholarship Scheme“ nudi stipendije za postdiplomske studije na univerzitetima u Evropi u akademskoj 2005-06 godini.
U okviru šireg cilja stvaranja baze znanja i vještina potrebnih za uključenje Bosne i Hercegovine u evropske integracije, prihvatljive oblasti postdiplomskog studija uključuju
- evropsko pravo, sa naglaskom na Acquis Communitaire i harmonizaciju zakonodavstva
- ekonomska i fiskalna politika u evropskom kontekstu, relevantne za privrede u tranziciji
- evropske integracije, vezano za niz zahtjeva koje BiH mora ispuniti u cilju uključenja u EU
Očekuje se da aplikant u dogovoru sa svojom institucijom definiše konkretnu oblast i temu studija, prioritetnu za instituciju i proces integracija.
Pravo prijave imaju državni službenici mladji od 45 godina uposleni najmanje dvije godine u institucijama Bosne i Hercegovine, entiteta i distrikta Brčko koji vrlo dobro vladaju engleskim jezikom. Poznavanje francuskog / njemačkog jezika je prednost.
Stipendija uključuje troškove boravka, školarine, osiguranja, dvije povratne avio karte i druge troškove vezano za studij i boravak vani. Stipendisti takodje imaju pravo i na odgovarajuću utvrdjenu naknadu koju obezbjedjuje institucija u kojoj je državni službenik uposlen.
Zainteresirani kandidati trebaju dostaviti slijedeću dokumentaciju:
- Popunjen prijavni obrazac
- Biografija (CV)
- Kopija diplome i prepis ocjena
- Potvrda o znanju stranih jezika (Uspješni kandidati će naknadno morati priložiti medjunarodno priznato uvjerenje
- Dvije preporuke
- Pismo saglasnosti institucije
- Uvjerenje da se protiv kandidata ne vodi istražni ili kazneni postupak
Prijave je potrebno dostaviti do 29/04/2005 na jednu od slijedećih adresa:
Agencija za državnu službu BiH, Trg Bosne i Hercegovine 1, Sarajevo
Agencija za državnu službu FBiH, Obala Maka Dizdara 2, Sarajevo
Agencija za državnu upravu, Ul. Kralja Petra I Karađorđevića 103, Banja Luka
Ured načelnika Distrikta Brčko, Bulevar mira br.1, Odjelenje za obrazovanje, Brčko
Kandidati koji zadovoljavaju navedene kriterije će biti pozvani na intervju.
Potpunije informacije i prijavni obrazac se mogu naći na www.ads.gov.ba ili dobiti na gornjim adresama.
Info telefoni: (033) 284 701, 284 706, 284 710
(033) 254 141
(051) 222 751
(049) 214 503
Nepotpune prijave neće biti razmatrane.
Napomena: Program stipendiranja zavisi od izbora Univerziteta i potpisa ugovora EC-a sa izabranim Univerzitetom
Izvor: „Agencija za državnu službu Bosne i Hercegovine“ www.ads.bgov.ba
Study in Cyprus “ENTREPRENEURHSIP AND INNOVATION IN BUSINESS”
Odjel za međunarodnu suradnju zeničkog univerziteta poziva zainteresovane studente da se prijave na trening iz oblasti inovacija u poslovanju, koji će se održati na Kipru.
Ovaj trening organizira kiparski internacionalni institut menadžmenta/CIM/ u suradnji sa vladom Kipra.
Trening će se održati u Kipru u periodu od 9.maja do 3. juna. Vlada Kipra nudi stipendije za bh studente koji se prijave na ovaj trening.
Krajnji rok 09. april/travanj 2005. godine.
Detaljne informacije i aplikaciona forma u attachmentu.
Izvor: „Univerzitet u Zenici“ www.unze.ba
05/04/2005
Stipendije za intenzivne kureseve njemačkog jezika
Bavarski univerzitetski centar za jugoistočnu Evropu vrši dodjelu stipendija za intenzivne kurseve njemačkog jezika…više
30/03/2005
KONKURS ZA STIPENDIJE VISOKOG OBRAZOVANJA U TURSKOJ
STIPENDIJE ZA VISOKO OBRAZOVANJE
VLADA REPUBLIKE TURSKE U ŠKOLSKOJ 2005-2006 GODINI DODJELJUJE STIPENDIJE U OKVIRU SLIJEDEĆEG RASPOREDA: 4 ZA MENADŽMENT, 4 ZA MEĐUNARODNE ODNOSE, 4 ZA EKONOMIJU, 4 ZA HISTORIJU, 4 ZA ARHITEKTURU, 1 ZA MUZIČKU AKADEMIJU I 1 ZA UMJETNOST (RUKOTVORINE).
TESTIRANJE OPŠTEG ZNANJA ĆE SE ODRŽATI U SARAJEVU, U NEDJELJU, 24. APRILA 2005 . GODINE, NA BOSANSKOM ILI TURSKOM JEZIKU. POZNAVANJE TURSKOG JEZIKA NIJE USLOV KOJI KANDIDATI MORAJU ISPUNJAVATI. MEĐUTIM, U CILJU PROCJENE NIVOA ZNANJA ONIH KANDIDATA KOJI U IZVJESNOJ MJERI POZNAJU TURSKI JEZIK, BIT ĆE ODRŽANO ODGOVARAJUĆE TESTIRANJE. REZULTATI TESTA ĆE UTVRDITI DA LI ĆE KANDIDATI PRIJE STUDIJA MORATI UČITI TURSKI JEZIK. OCJENJIVANJE ISPITA ĆE SE VRŠITI U TURSKOJ NA BAZI CENTRALNOG KOMPJUTERSKOG SISTEMA.
ISPIT JE BESPLATAN. INFORMACIJA O MJESTU ODRŽAVANJA ISPITA ĆE SE MOĆI DOBITI 22.04.2005. GODINE U KONZULARNOM ODJELJENJU AMBASADE REPUBLIKE TURSKE U SARAJEVU, ULICA SKENDERIJA BROJ 4, TEL: (033) 221-858.
-PRIJAVE ĆE SE VRŠITI BESPLATNO U PERIODU OD 25.03. DO 21.04. 2005 GODINE U PROSTORIJAMA KONZULARNOG ODJELJENJA AMBASADE REPUBLIKE TURSKE U SARAJEVU NA NAVEDENOJ ADRESI.
– PRIJAVE ZA ISPIT IMAJU PRAVO PODNIJETI BOSANSKO-HERCEGOVAČKI DRŽAVLJANI KOJI SU ZAVRŠILI SREDNJU ŠKOLU ILI PAK KOJI POHAĐAJU ZADNJI RAZRED SREDNJE ŠKOLE I KOJI SU ROĐENI NAKON 01.01.1981.
– POTREBNO JE DA SE KANDIDATI KOJI SU SE ŠKOLOVALI U TURSKOJ KAO STIPENDISTI DRŽAVE TURSKE NE NALAZE NA SPISKU ONIH KOJI SU, IZ BILO KOJIH RAZLOGA, SEM ONIH KOJI NE ZAVISE OD NJIHOVE VOLJE (ZDRAVLJE, PRIRODNE NEPOGODE I SL.), NAPUSTILI ŠKOLOVANJE ILI IM JE STIPENDIJA BILA UKINUTA.
– POTREBNO JE DA KANDIDATI NEMAJU ZDRAVSTVENE TEGOBE KOJE BI PREDSTAVLJALE PREPREKU ZA ŠKOLOVANJE U TURSKOJ, KAO I DA POSJEDUJU USLOVE ZA PRIJAVU KOJI SU PROPISANI OD STRANE VISOKO-OBRAZOVNIH USTANOVA ZA KOJE SU SE OPREDIJELILI.
– KANDIDATI PODNOSE ISPUNJENE FORMULARE, 2 FOTOGRAFIJE (DIMENZIJE 4,5 x 6 cm), LIČNUKARTU I NJENU FOTOKOPIJU, DIPLOMU SREDNJE ŠKOLE ILI POTVRDU O POHAĐANJU ZADNJEG RAZREDA SREDNJE ŠKOLE I NJENU FOTOKOPIJU, POPUNJEN FORMULAR APLIKACIJE ZA VIZU TE LJEKARSKO UVJERENJE, NE STARIJE OD 6 MJESECI.NAKON POLOZENOG TESTA POTREBNO JE DONIJETI LJEKARSKO UVJERENJE IZDATO OD ZVANIČNE USTANOVE BIH OVJERENO NA TURSKOM JEZIKU.
STIPENDIJE ZA POSTDIPLOMSKI STUDIJ:
VLADA REPUBLIKE TURSKE U 2005. GODINI DODJELJUJE UKUPNO 10 STIPENDIJA I TO 8 ZA POSTDIPLOMSKI I 2 ZA DOKTORANTSKI STUDIJ.
STIPENDISTI POSTDIPLOMSKOG STUDIJA ĆE BITI ODREĐENI NA OSNOVU RAZGOVORA KOJI ĆE SE OBAVITI 03.05. 2005. GODINE GODINE U PROSTORIJAMA AMBASADE REPUBLIKE TURSKE U SARAJEVU. PRIJAVE ĆE SE VRŠITI OD 25.03. DO 29. 04. 2005 GODINE U PROSTORIJAMA KONZULARNOG ODJELJENJA AMBASADE REPUBLIKE TURSKE U SARAJEVU NA NAVEDENOJ ADRESI.
USLOVI ZA PRIJAVU:
-KANDIDATI MORAJU IMATI ZAVRŠENO VISOKO OBRAZOVANJE SA 70 POENA OD MOGUĆIH 100 ILI EKVIVALENTOM OVOG USPJEHA. OVAJ USLOV SE NE ODNOSI NA KANDIDATE KOJI SU SVOJE VISOKO OBRAZOVANJE STEKLI U TURSKOJ I KOJI GA TAMO ŽELE NASTAVITI.
– ZA KANDIDATE KOJI ĆE SE ŠKOLOVATI NA PROGRAMIMA GDJE SE NASTAVA VODI NA STRANOM JEZIKU POTREBNO JE DOKUMENTOVATI ZNANJE STRANOG JEZIKA NA NIVOU KOJEG ODREĐUJE VISOKOOBRAZOVNA INSTITUCIJA U KOJOJ ĆE SE ŠKOLOVANJE OBAVITI.
– ZA KANDIDATE KOJI SU DODIPLOMSKO I DIPLOMSKO OBRAZOVANJE STEKLI U TURSKOJ I KOJI ŽELE SVOJE POSTDIPLOMSKO OBRAZOVANJE TAMO I NASTAVITI POTREBNO JE DA POLOŽE PRIJEMNI ISPIT ZA POSTDIPLOMSKI STUDIJ KOJEG ORGANIZUJE DIREKCIJA CENTRA ZA IZBOR I SMJEŠTAJ STUDENATA (ÖSYM).
– POTREBNO JE DA KANDIDATI NEMAJU ZDRAVSTVENE TEGOBE KOJE BI PREDSTAVLJALE PREPREKU ZA ŠKOLOVANJE U TURSKOJ.
– NA RAZGOVOR ZA POSTDIPLOMSKI STUDIJ SE MOGU PRIJAVITI KANDIDATI KOJI SU ROĐENI NAKON 1.01.1978. GODINE, A ZA DOKTORANTSKI STUDIJ KANDIDATI ROĐENI NAKON 1.01.1976. GODINE. (KOD KANDIDATA KOJI SU SE NAKON ZAVRŠENOG DODIPLOMSKOG STUDIJA I MAGISTERIJA U TURSKOJ , BEZ PAUZIRANJA, PRIJAVILI NA VIŠI PROGRAM OBRAZOVANJA, STAROSNA GRANICA NEĆE BITI POSTAVLJENA KAO USLOV.)
POTREBNI DOKUMENTI:
– FORMULAR ZA PRIJAVU, 2 FOTOGRAFIJE (DIMENZIJE 4,5 X 6cm), LIČNA KARTA I NJENA FOTOKOPIJA, DIPLOMA I TRANSKRIPT OCJENA DODIPLOMSKOG ILI POSTDIPLOMSKOG STUDIJA KAO I FOTOKOPIJA I PREVOD ISTE NA TURSKI JEZIK.
AMBASADA REPUBLIKE TURSKE U SARAJEVU
Objavljeno u “Dnevnom avazu” i ”Oslobodjenju” 25.03.2005. godine
18/03/2005
Internationale Parlaments-Praktika (IPP)
Programmdauer:
- März bis 31. Juli 2005
Programmbeschreibung
Albanien, Bosnien-Herzegowina, Bulgarien,
Estland, Georgien, Kasachstan, Kroatien, Lettland, Litauen, Mazedonien, Polen, Rumänien, Russland, Serbien und Montenegro
Slowakische Republik, Slowenien, Tschechische Republik, der Ukraine und Ungarn
Das vom Deutschen Bundestag finanzierte und gemeinsam mit der Freien Universität, der Humboldt-Universität und der Technischen Universität durchgeführte Programm gibt qualifizierten, politisch interessierten jungen Menschen mit abgeschlossenem Universitätsstudium aus Albanien, Bosnien-Herzegowina, Bulgarien, Estland, Georgien, Kasachstan, Kroatien, Lettland, Litauen, Mazedonien, Polen, Rumänien, Russland, Serbien und Montenegro, der Slowakei, Slowenien, Tschechien, der Ukraine und Ungarn die Möglichkeit, das parlamentarische Regierungssystem Deutschlands kennen zu lernen.
Zu Beginn erhalten die Teilnehmer/innen durch die Universitäten und die Verwaltung des Deutschen Bundestages eine allgemeine Einführung in das örtliche akademische Leben und die parlamentarische Arbeit. Anschließend führen die politischen Stiftungen die Stipendiaten/innen im Rahmen von Kurzseminaren in das politische, wirtschaftliche und kulturelle Leben der Bundesrepublik Deutschland ein.
In den folgenden 15 Wochen absolvieren die Teilnehmer/innen ein Praktikum in den Büros von Bundestagsabgeordneten, das ihnen vielfältige und intensive Eindrücke von der Arbeitsweise des Parlaments und der Behandlung politischer Themen durch die Volksvertretung vermittelt. Im Rahmen einer ganztägigen Beschäftigung werden sie mit den verschiedenartigsten Aufgaben eines Abgeordnetenbüros vertraut gemacht; dabei wird Wert auf eine aktive Mitarbeit gelegt (z.B. gutachtliche Ausarbeitungen, Abfassung von Reden, Artikeln und Briefen, Vorbereitungen von Sitzungen sowie Erledigung von Sekretariatsaufgaben). Vorgesehen ist ferner ein Besuch im Wahlkreis des/der jeweiligen Abgeordneten.
Die Teilnehmer/innen sind im Sommersemester als Studierende an der Humboldt-Universität und auf Wunsch auch als Nebenhörer an einer der anderen Universitäten eingeschrieben.
Quelle:http://www.bundestag.de/dialog/ipp/01_programm
Nähere Informationen zur Bewerbung
Bosnien-Herzegowina
Zulassungsvoraussetzungen:
- bosnisch-herzegowinische Staatsbürgerschaft
- durch erfolgreiche Abschlussprüfung (Diplom,- Magister-, Staatsprüfung oder Promotion) abgeschlossenes Universitätsstudium
- sehr gute deutsche Sprachkenntnisse
- Berufsziel: Anstellung im Staatsdienst oder anderweitige Tätigkeit im öffentlichen Leben des Heimatlandes (bei Medien, Parteien, Verbänden, Hochschulen usw.)
- Altersgrenze: Zum Zeitpunkt des Programmbeginns darf das 30. Lebensjahr noch nicht vollendet sein.
Stipendium:
Die Teilnehmer/innen erhalten aus Mitteln des Deutschen Bundestages ein monatliches Stipendium in Höhe von 511 Euro. Zusätzlich werden die Kosten für die studentische Kranken-, für Unfall- und Haftpflichtversicherung sowie Verwaltungsgebühren und Sozialbeiträge übernommen. Außerdem wird den Teilnehmern/innen freie Unterkunft gewährt. Die Kosten der An- und Abreise nach/von Berlin werden erstattet.
Auswahl:
Die Teilnehmer/innen werden in einem zweistufigen Verfahren ausgewählt. Eine erste Auswahl trifft die Deutsche Botschaft in Sarajewo. Die danach verbleibenden Bewerber/innen werden zu einem persönlichen Auswahlgespräch mit einer deutschen Kommission im Herbst 2004 nach Sarajewo eingeladen.
Die vollständige Bewerbung muss folgende Unterlagen enthalten:
in deutscher Sprache:
- Bewerbungsbogen (http://www.bundestag.de/dialog/ipp/bosnien_bewerbungsbogen.pdf)
- Persönlichkeitsfragebogen (http://www.bundestag.de/dialog/ipp/05fragebogen.pdf)
in deutscher Sprache und in der Landessprache:
- Lebenslauf
- Ausführliche Bewerbungsbegründung
- Studienabschlusszeugnis (amtlich beglaubigte Kopie und Übersetzung)
- Zwei Empfehlungsschreiben (davon mindestens eines von einem Hochschullehrer, ggf. ein neueres Arbeitszeugnis)
- Nachweis sehr guter deutscher Sprachkenntnisse
- Ärztliche Bescheinigung
- Vier Passbilder
Bitte senden Sie die vollständigen Bewerbungsunterlagen an folgende Adresse:
Botschaft der Bundesrepublik Deutschland
z.Hd. Frau Verena Frick o.V.i.A.
Ulica Buka 11-13
71000 Sarajewo
Bewerbungsschluss: 31. Mai 2005
Die Kosten der Reise zum Auswahlgespräch sind von den Bewerbern/innen selbst zu tragen.
Izvor: “Bundestag” http://www.bundestag.de/dialog/ipp/bosnien
18/03/2005
Angažman Italijanke Silvije Trogu s Univerziteta u Tuzli
PROFESORICA OBEZBJEDILA 12 STIPENDIJA ZA POSTDIPLOMSKI STUDIJ U TRSTU
Jednogodišnje stipendije od 8.000 eura obezbjeđene su u saradnji s Ministarstvom ekonomije Italije
Italijanka, profesorica Silvija Trogu, koja predaje italijanski jezik na fakultetima Univerziteta u Tuzli, uspjela je obezbjediti 12 stipendija za postdiplomski studij na Univerzitetu u Trstu za mlade iz BiH.
Pravo da apliciraju za stipendiju imaju sve osobe koje su diplomirale ekonomiju,
tehničke fakultete, geografiju i pravo. Uslov je da znaju engleski jezik, na kojem će se i držati predavanja – kaže mr. Trogu.
Jednogodišnje stipendije od 8.000 eura obezbjeđene su u saradnji s Ministarstvom
ekonomije Italije. Rok do kojeg se kandidati mogu prijaviti je 31. mart, a sve informacije o ovom programu mogu se dobiti na zvaničnoj web-stranici Univerziteta u Tuzli ( www.untz.ba )E.H.
Izvor:¨Dnevni avaz¨, 16.03.2005.
16/03/2005
Ponuda za stipendije DAAD-a
Studiji u smjerovima informatike,opčeg mašinstva i industrijskog menadžmenta na Njemačkom Fakultetu Tehničkog Univerziteta u Sofiji i u smjeru hemijske procesne tehnike na Univerzitetu za Hemijsku Tehnologiju i Metalurgiju u Sofiji.
U okviru programa njemacke akademske službe za razmjenu (Deutscher Akademischer Austauschdienst, DAAD) za akademsku obnovu jugoistočne Evrope, nude se stipendije za smjerove
informatika,opčeg mašinstva i industrijskog menadžmenta na 1990. godine osnovanom Fakultetu za njemačko inžinjersko obrazovanje i industrijski-menadžment (FDIBA) Tehničkog Univerziteta u Sofiji. Studij se vodi od strane njemačkih i bugarskih docenata na njemačkom jeziku po nastavnim planovima njemačkih Univerziteta-partnera Karlsruhe i Braunschweig.
za smjer hemijska procesna tehnika na 1991. godine osnovanom Univerzitetu za hemijsku tehnologiju i metalurgiju u Sofiji(UCTM) na njemačkom jeziku. Studij se vodi od strane njemačkih i bugarskih docenata na njemačkom jeziku po nastavnom planu Tehnickog univerziteta Hamburg-Harburg.
U slučaju nedovoljnog poznavanja jezika kao i nepriznavanja ranijeg studija potrebno je pohađati kurs njemačkog jezika na TU u Sofiji kao i eventualno polagati dodatne ispite. Studenti smjerova opšteg mašinstva i industrijskog menadžmenta uobičajeno apsolviraju 2-3-mjesečnu praksu u Njemačkoj. Apsolventi stiću diplome dotičnog bugarskog i njemačkog univerziteta. Za studij informatike se također razmatra ova mogučnost.
- Apsolventi smjera “hemijska procesna tehnika” Univerziteta za hemijsku tehnologiju i metalurgiju u Sofiji stiču titulu “Master-Ingenieur” – “diplomirani inžinjer” dotičnog Univerziteta, potpisanu od strane dekana Fakulteta za hemijsku procesnu tehniku Tehničkog univerziteta Hamburg-Harburg
Ispomoć
DAAD preuzima troškove studija i putovanja i stavlja stipendije na raspolaganje.
Uslovi za kandidiranje:
Kandidati za studij u informatičkom,mašinskom ili hemijskom smjeru moraju imati završeno srednje obrazovanje i dokazati dobro osnovno poznavanje njemačkog jezika. Prednost pri prijemu imati će kandidati koji u svojoj domovini već studiraju na nekom od tehničkih univerziteta. Uslov za dvogodišnje doškolovanje na studiju industrijskog menadžmenta je završeno visoko obrazovanje kao i dobro poznavanje njemačkog jezika.
Svi dokumenti potrebni za kandidiranje za školsku godinu koja počinje u septembru 2005. moraju se dostaviti tehničkom univerzitetu u Sofiji do 31. marta 2005. godine
Univerzitet Sarajevo
Christian Koller
E-mail: [email protected]
TU Sofia – FDIBA , 1756Sofia, BG
Tel.: ++359 2 965 3213
Tel. / Fax: ++359 2 962 5279
Internet:
http://www.tu-sofia.bg
http://www.fdiba.tu-sofia.bg
http://www.uctm.edu
e-mail:[email protected]
Izvor: DAAD
Bosna i Hercegovina
Federacija Bosne i Hercegovine
Tuzlanski kanton
OPĆINA SAPNA
Općinski Načelnik
Na osnovu člana 32. Zakona o lokalnoj samoupravi (¨Službene novine TK¨, br. 13/99 i 7/02), člana 49. Statuta Općine Sapna (¨Službeni glasnik općine Sapna¨, br. 1/04) i Odluke o budžetu Općine Sapna za 2005. godinu i tačke II Odluke o raspisivanju konkursa za dodjelu stipendija redovnim studentima sa područja Općine Sapna, broj: 02-38-151/05 od 22.2.2005. godine, Općinski Načelnik Općine Sapna, dana 25.2.2005. godine raspisuje:
KONKURS
za dodjelu 5 (pet) stipendija studentima sa područija Općine Sapna
Pravo učešća na konkursu imaju redovni studenti sa područja Općine Sapna bez obzira na vrstu fakulteta.
Uz prijavu na konkurs studenti su obavezni priložiti sljedeća dokumenta:
Uvjerenje visokoškolske ustanove o upisu godine – semestra
Ovjerenu kopiju indeksa sa dosada postignutim uspjehom
Izjavu o zajedničkom domaćinstvu
Uvjerenje o ličnim primanjima svih članova porodičnog domaćinstva ili dokaz o drugom statusu člana porodičnog domaćinstva (nezaposlenost, invalid, penzioner, socijalno ugrožen i sl.)
Druga dokumenta koja bitno mogu uticati na izbor kandidata
Kriteriji po kojima će se vršiti rangiranje i odabir kandidata su sljedeći:
Deficitarnost zanimanja, prosjek ocjena, godina studija, broj članova domaćinstva, materijalno stanje – primanja po članu domaćinstva, pripadnost kategoriji boraca i članova njihovih porodica, posebna priznanja i nagrade na domaćim i međunarodnim takmičenjima.
Konkuts ostaje otvoren 15 dana od dana objavljivanja u dnevnom listu ¨Dnevni Avaz¨. Prijave sa dokazima o ispunjavanju uslova konkursa dostaviti putem pošte ili lično na adresu: Općina Sapna ul. 206. Viteške brigade bb 75 411 Sapna sa naznakom ¨za konkurs za dodjelu stipendija¨.
Nepotpune i neblagovremene prijave neće se razmatrati.
Izvor: ¨Dnevni Avaz¨, 28.02.2005.
09/03/2005
Na Univerzi tetu u Tuzli potpisani ugovori
Godišnje stipendije za 77 najboljih studenata
TUZLA- Na Univerzitetu u Tuzli u strijedu su potpisani ugovori s najboljim studentima koji su dobili po 1000 KM godišnje stipendije iz univerzitetskog Fonda za stipendiranje nadarenih studenata i naučno usavršavanje zaposlenika Univerziteta u Tuzli. Stipendije je dobilo 77 studenata Univerziteta koji su na vrijeme ispolagali sve ispite iz prošle godine s prosječnom ocjenom 9 i više.
Univerztitet u Tuzli je jedini u BiH koji ima fond za stipendiranje i razmjenu studenata i asistenata za njihove školarine na postdiplomskim i doktorskim studijima. Na ovaj način želimo da obezbjedimo takmičarski duh, da od studenata koji studiraju na ovom univerzitetu obezbjedimo kvalitet, da afirmišemo akademski poziv¨, kazao je, između ostalog, rektor Univerzitea prof.dr. Izudin Kapetanović .
Do sada je na Univerzitetu na ovaj način stipendije dobilo 229 studenata. Osim 77 studenata, ove godine je iz Fonda odobreno i stipendiranje 67 asistenata Univerziteta u Tuzli za školarine na postdiplomskom studiju, te 53 viša asistenta za plaćanje njihovih doktorata koji su u toku.
Tekst i foto: A.D.S.
Izvor: ¨Oslobođenje¨, 03.03.2005.
STIPENDIJE ZA POSTDIPLOMSKI STUDIJ U NJEMAČKOJ
Fondacije Konrad Adenauer
Fondacija Konrad Adenauer i ove godine nudi mogućnost stipendiranja postdiplomskog studija (magistarski / master studij), te istraživačkih boravaka na nekom od univerziteta u Njemačkoj. Ponuda se odnosi na studij u oblasti društvenih nauka (pravo, ekonomija, politologija i srodne discipline). Zainteresirani kandidati obavezni su da sami pronađu odgovarajući univerzitet, te da se prijave na studij. Fondacija Konrad Adenauer snosi troškove boravka u Njemačkoj za vrijeme studija u vidu novčanih mjesečnih stipendija, te putne troškove. Aplikacije se primaju tokom cijele godine. Molimo zainteresirane da uzmu u obzir činjenicu da proces obrade aplikacije traje barem tri mjeseca.
Dodatne informacije:
Predstavnišvo Fondacije Konrad Adenauer
Čobanija 6
71.000 Sarajevo
Tel. +387 33 215 240
www.kas-sarajevo.com
Chevening Scholarships in Bosnia and Herzegovina
BRITISH CHEVENING SCHOLARSHIPS – www.britishcouncil.ba
The British Foreign and Commonwealth Office each year offers a number of scholarships for postgraduate study in the United Kingdom.
The Scholarships are intended for people who have the capacity to be leaders in their field.
They are for full-time postgraduate study at a United Kingdom university in: law, economics, international relations, banking, accountancy, journalism and management, but high academic achievers in other subjects will also be considered, along with good candidates for newer universities offering non-traditional subjects.
The scholarships cover all the costs of the course of study in the UK, including international travel to and from the UK, academic fees and living costs.
Candidates for the British Chevening Scholarships are selected by the British diplomatic missions overseas. The Scholarships are administered overseas and in the UK by the British Council on behalf of the FCO.
All courses of study are conducted in English. You may be required to take an English language test (IELTS) in order to assess the level of your written and spoken English. The selection panel welcomes evidence that you have looked for information on the courses available and can discuss your preferences.
For details of British postgraduate courses, contact the British Council Information Centre in Sarajevo by phone, fax, Email or letter.
You may already have received a firm offer of a place at a university or other higher education institution. Candidates are encouraged to explore and arrange their own placings if they feel able to. Otherwise the British Council may find and arrange a suitable place of study.
Please feel free to pirint out this Information sheet and Application form.
This booklet has been produced jointly by the British Council, UKCOSA:The Council for International Education and the Foreign and Commonwealth Office (FCO). It is intended as a basic guide to possible sources of funding for international students who want to study in the UK.
- British Chevening Scholarships
Funded by the Foreign and Commonwealth Office
- Commonwealth Scholarship and Fellowship Plan (CSFP)
Funded by the Department for International Development and the Foreign and Commonwealth Office
- DFID Shared Scholarship Scheme
Funded by the Department for International Development and participating universities in the UK
- Royal Society Fellowships
- Scholarships for specified nationals:
– British Marshall Scholarships
Funded by the Foreign and Commonwealth Office
– Fulbright Scholarships
Funded by the Department for Education and Employment and the US government
MORE INFORMATION [.PDF]
Studiranje u Sloveniji
studije,stipendije,akademska razmjena
Vise informacija mozete naci na sljedećoj web stranici: http://stipend.mss.edus.si/
Jednomjesečna posjeta Austriji za studente i univerzitetske predavače
Ovaj austrijski program nudi apsolventima ( profesorima i asistentima ) ali i starijim studentima Bosne i Hercegovine, Kosova, Crne Gore i Srbije mogucnost jednomjesecnog boravka na jednom od austrijskih univerziteta ( na jednoj austrijskoj univerzitetskoj instituciji, koja je spremna primiti aplikanta).
Da bi se olaksao proces apliciranja, odgovorna institucija u Austriji (University of Graz and the Austrian Academic Exchange Service) zahtijeva nekoliko dokumenata koji su spomenuti na zelenoj aplikaciji Austrijskog ministarstva obrazovanja, nauke i kulture “Application for a Scholarship / Fellowship for Austrija”.
Vise informacija na One-Month Visits to Austria for University Graduate